Умения и компетентности

Високоефективните организации, които не просто се развиват, но и заемат водещите позиции, се отличават по три неща: вдъхновяващите лидери, стимулиращата работна среда и компетентните служители.

Ние разбираме критичното значение на всеки един от тези три фактора. Затова Re:Start методологията внедрява умения и компетентности именно в тези три области.

Мениджърски умения

За да бъдат вдъхновяващи лидери, да постигат резултати и да управляват ефективно хора и процеси, мениджърите се нуждаят от специфични компетентности. Част от тях са свързани със самия ръководител – като лидерството и способността да взема решения, например. Други – с начина, по който ръководи хората, а трети – с управлението на процеси и резултати. С Re:Start методологията ние внедряваме именно тези критични умения и компетентности, от които пряко зависи успеха.


Обхваща области като:

  • Какво е да си мениджър или кога управлението е успешно
  • От къде да започна или определяне на приоритети в динамична среда
  • Поставяне на умни цели и възлагане на смислени задачи стъпка по стъпка
  • Работните инструменти на мениджърите или как се работи с планове
  • Делегирането – кога, защо и как
  • Ефективната обратна връзка в пет лесни стъпки

След като Re:Start-ират, мениджърите ще:

  • могат да приоритизират както собствените си дейности и задачи, така и тези на управляваните екипи
  • възлагат структурирано цели и задачи с фокус върху отговорността и начините за изпълнението им
  • са в състояние да преценяват ситуациите, служителите и вида задачи, които да делегират и ще проследяват изпълнението им
  • знаят как да дават ефективна обратна връзка за поведението и резултатите на управляваните служители, прилагайки различни техники и подходи

Интересувам се от тази компетентност

Обхваща области като:

  • Четирите поколения на пазара на труда – какво ги различава и по какво си приличат
  • Особености на милениумите – какво търсят в работата, способни ли са на лоялност, как се отнасят към авторитетите и други особености
  • Управление на поколенията – стилове на ръководене
  • Управление на поколенията – особености на комуникацията
  • Управление на поколенията – развитие и обучение
  • Управление на поколенията - мотивация

След като Re:Start-ират, мениджърите ще:

  • разбират разликите между поколенията в работна среда
  • са в състояние да привличат и задържат в екипите си компетентните служители, независимо към кое поколение принадлежат
  • знаят как да адаптират управленския си и комуникационен подход към представителите на различните поколения
  • знаят как да развиват потенциала на хората по начин, съобразен с техните особености
  • могат да управляват екипите и в частност младите хора ефективно, създавайки стимулираща работна атмосфера

Интересувам се от тази компетентност

Обхваща области като:

  • Мотивацията в корпоративна среда или защо вече не работят морковите и тоягите
  • Характер, личност и поколение или кои хора и екипи от какво се мотивират
  • Как се определят нивата на мотивация и личните мотиватори на служителите и сътрудниците – топ 5 на инструментите за оценка
  • 10-те най-ефективните техники за мотивация с нулев бюджет
  • Мотивация, влияние и власт в работна среда или кога кое се използва

След като Re:Start-ират, мениджърите ще:

  • разбират как функционира личната и екипната мотивация и кои са факторите, от които зависи постигането на по-високи резултати
  • могат да оценяват мотивацията и мотиваторите на управляваните служители
  • са в състояние да прилагат различни мотивационни стратегии за ангажиране и увличане на служителите
  • знаят какъв е индивидуалния подход към всеки служител и ще разполагат с „персонален ключ“ за подобряване на представянето му

Интересувам се от тази компетентност

Обхваща области като:

  • Управление на резултатите или за какво всъщност отговарят мениджърите
  • Анализ на данни или какво бизнесът разбира от цифрите
  • Какво показват показателите или как се работи с KPI
  • Вземане на управленски решения в динамична среда – модели, техники и добри практики

След като Re:Start-ират, мениджърите ще:

  • са в състояние да извличат знание от наличните данни чрез различни методи и техники за обработка и анализ
  • могат да ползват ефективно различни ключови индикатори за дейността на служителите и сътрудниците в зависимост от резултатите, за които отговарят
  • знаят как да вземат информирани и обосновани управленски решения в променяща се среда, които да водят до изпълнение на поставените цели

Интересувам се от тази компетентност

Обхваща области като:

  • Вътрешната комуникация като инструмент за управление или как се работи с информационни потоци и канали
  • Телефонът – крадец на време или помощник в управлението
  • Работната кореспонденция или как се извлича максимума от един мейл
  • Ефективните екипни срещи в три лесни стъпки
  • Екипните срещи – как да се справим, когато нещата не вървят добре

След като Re:Start-ират, мениджърите ще:

  • разбират смисъла и функциите на информационните потоци и канали в организацията
  • знаят как да изберат най-подходящия комуникационен канал в зависимост от вида на информацията и посланията
  • са в състояние да ограничат неефективните телефонни разговори
  • могат да пишат ясни, структурирани и убедителни мейли
  • могат да подготвят и проведат ефективна среща с управляваните екипи

Интересувам се от тази компетентност

Комуникационни умения

Как работят екипите, стимулираща ли е средата и атмосферата, как се решават неразбирателствата зависи в най-голяма степен от начина, по който отделните личности взаимодействат по между си. А ключът към ефективното взаимодействие е именно в комуникацията. Това е причината с Re:Start да внедряваме онези комуникационни умения, които оказват най-силно влияние върху ефективното взаимодействие, а оттам – и върху бизнес резултатите.


Обхваща области като:

  • Анатомия на комуникацията или какво казваме и как чуваме
  • Фактите – начин на употреба в работен контекст
  • Другите или умението да се чуват паузите
  • Защо въобще си говорим или какво се случва след края на разговора
  • Химията на взаимодействието или изборите в общуването като ключ към себе си и към другите

След като Re:Start-ират, участниците ще:

  • разбират и ползват всички аспекти на комуникацията
  • осъзнават собствената си роля в процеса на избор на поведение
  • са в състояние да извличат информация както от изказвания, така и от поведение
  • управляват взаимоотношенията си с другите
  • решават неразбирателствата и конфликтите, вместо да ги избягват
  • взаимодейства по-ефективно в работна среда

Интересувам се от тази компетентност

Обхваща области като:

  • Как възникват конфликтите и трудните ситуации и какво се случва в екипа
  • Полицай или защитник или каква е ролята на мениджъра в трудни ситуации
  • Справяне с конфликти и трудни ситуации или кога какво се прилага
  • Успешните стратегии за провеждане на критични разговори в работен контекст

След като Re:Start-ират, участниците ще:

  • разпознават сигналите за зараждащ се конфликт
  • мога да предприемат адекватни мерки за управление на трудната ситуация на всеки етап от развитието ѝ
  • разполагат с ефективни стратегии за справяне с конфликти в екипа и между отделните членове
  • знаят как уверено да провеждат критични разговори, запазвайки добрия тон и разбирателство

Интересувам се от тази компетентност

Обхваща области като:

  • Ефективните екипи – по какво се различават, как се развиват и какво различно правят техните ръководители
  • Екипът като театър или какви са ролите на екипните играчи
  • Управление на различията в екипа и справяне с дисфункционални поведения
  • Ефективна комуникация в екипа
  • Вземане на екипни решения

След като Re:Start-ират, участниците ще:

  • разбират смисъла на екипната работа
  • знаят как да повишат индивидуалните си и екипните резултати
  • осъзнават собствения си принос в екипа и ще разбират ролите и отговорностите на останалите членове
  • общуват по-ефективно помежду си
  • могат да вземат решения заедно

Интересувам се от тази компетентност

Експертни умения

Ако мениджърите отговарят за процесите и хората, то експертите обикновено са точката за контакт с клиентите. А удовлетвореността на клиентите в най-голяма степен се влияе от качеството на обслужване, което получават. Експертите са тези, които с уменията и поведението си правят продуктите успешни, а клиентите – лоялни. Затова развиването на техните умения и компетентности е базовата предпоставка за дългосрочния и устойчив успех на организациите. Re:Start-ирайки, ние се фокусираме върху ключови компетентности като разбиране на продукта, с който работят взаимодействие, базирано на клиентските нужди и потребителската стойност лична ефективност в работния процес и т.н.


Обхваща области като:

  • Особености на продукта и пазарното поведение на клиентите – къде е пресечната точка
  • Как се взема решение за покупка – механизми и влияещи фактори
  • Успешните продажби в ерата на потребителите стъпка по стъпка
  • Възражения при продажби и начините за справяне с тях
  • Управление на продажбения процес – етапи, ключови индикатори и планиране

След като Re:Start-ират, участниците ще:

  • познават и разбират особеностите на продуктите
  • знаят как потенциалните клиенти вземат решение за покупка и ще могат да повлияят на това решение
  • могат да водят ефективен структуриран търговски диалог, базиран на потребителските нужди и на потребителската стойност в продукта
  • управляват целенасочено продажбения процес

Интересувам се от тази компетентност

Обхваща области като:

  • Кой купува и какво търси в продукта – профил на целевия клиент и приоритетите му
  • Какво продаваме или очевидните и скрити параметри на продуктите
  • Защо купуват или стойността за потребителите
  • Качеството като отговорност и задача
  • Възможности и предизвикателства

След като Re:Start-ират, участниците ще:

  • разбират поведението и очакванията (включително и незаявените директно) на клиентите, с които работят
  • знаят какво в продукта генерира максимална стойност за потребителите и ще могат да поставят там акцента в продажбения процес
  • повишат инициативността си при продажби, ще подобрят продажбените си умения и резултатите си като цяло

Интересувам се от тази компетентност

Обхваща области като:

  • Времето като ресурс и неговата стойност на работа
  • От къде да започна? или определяне на приоритети и работа с цели и планове
  • Крадците на време и начините за справяне с тях
  • Личната ефективност – как се разбира колко сме ефективни
  • Навиците на високоефективните личности
  • Баланса Работа – Личен живот – мисията възможна ли е
  • Стъпките към промяната – личният ключ за висока ефективност

След като Re:Start-ират, участниците ще:

  • осъзнаят стойността на собственото си време и отговорността си за употребата му
  • могат да приоритизират дейности, да формулират цели и задачи и да изговят ефективни планове
  • знаят кои са личните им крадци на време и ще могат да се справят с тях
  • разберат в каква степен реализират личния си потенциал и кои са областите им за развитие
  • могат да се справят с препятствията пред постигането на висока лична ефективност
  • разполагат с практически инструменти за подобряване на собственото си представяне

Интересувам се от тази компетентност

Обхваща области като:

  • Събиране на вземания по телефон
  • Психологически подходи при събиране на вземания
  • Събиране за несъбирачи
  • Събиране на вземания 2.0 – работа с длъжници за напреднали
  • Убеждаване и влияние – изгубена кауза ли са старите просрочия
  • Продуктивност и организация на работата при събиране на терен
  • Справяне с конфликти при събиране на вземания
  • Събиране на вземания 3.0 – как длъжниците сами да намерят трайно решение

След като Re:Start-ират, участниците ще:

  • разбират дейностите, които включва ефективния процес по събиране на вземания и смисъла и целта на всяка една от тях
  • познават и ползват всички аспекти и специфики на комуникацията с длъжници, за да достигнат до плащане
  • знаят как да извличат информация както от самите длъжници, така и от поведението им
  • могат да управляват взаимоотношенията с длъжниците и да решават конфликтите с тях, вместо да ги избягват
  • са в състояние да повлияват решението на длъжника за плащане и да обезпечават спазването на договорките
  • общува с различни типове длъжници, ще прилага ефективни НЛП техники и ще разпознава опитите за лъжа и манипулация и ще знае как да се справи с тях.

Към страницата на NeoCollect

Защо да изберете Re:Start или с какво сме различни

Цялостни решения за внедряване на компетентности

Фокус върху промяната у участниците

Подход, базиран на последните достижения на невронауките

Вижте още

Все още търсите най-подходящото решение?
Вземете безплатна консултация сега

София 1574, бул. Шипченски проход 65

телефон 087 906 1501, 087 906 1503

e-mail: office@re-start.bg

Подкрепете ни в социалните мрежи